facebook
Dobré dopoledne, je pondělí 16.7.2018 a svátek slaví Luboš

Snižování hmotnosti po porodu


Ilustrační fotografie


Téměř ze všech stran se nám nabízí spousta rad, jak po porodu shodit nadbytečná kila. I ženy, které netrpěly již před těhotenstvím nadváhou, se domů vrací s pár kily navíc a zajímá je otázka, jak spolehlivě, trvale a zdravě zhubnout na svou původní váhu. Je třeba si ale uvědomit, že strava musí být pravidelná a hlavně pestrá, a to především v období kojení. Jednostranné diety způsobují nechvalně známý jojo efekt a můžou ohrozit i dítě, protože se do mateřského mléka nedostává dostatek živin potřebných pro jeho růst.

Vyvážená strava

Během snižování váhy je tedy nezbytné konzumovat potraviny bohaté na bílkoviny – maso (hlavně kuřecí, krůtí a rybí), vejce, mléčné výrobky (je vhodné vyhýbat se nízkotučným produktům, protože prospěšné tuky jsou ve velkém množství nahrazeny sacharidy). Důležitý je také dostatečný přísun zeleniny, ořechů a luštěnin. Ryby bychom měli konzumovat minimálně 2x týdně, protože rybí maso je bohaté na zdraví prospěšné omega 3 nenasycené mastné kyseliny. V mírném množství se nesmíme vyhýbat ani již zmíněným sacharidům ve zdravější podobě např. celozrnné pečivo, ovoce, rýže, brambory a těstoviny.

K pití jsou vhodné neslazené minerálky, které mohou být doplněné ovocnými čaji.

Rozdělení jídla během dne

Stejně jako skladba jídla je důležité i to, v jakou denní dobu danou potravinu konzumujeme. Jíst bychom měly každé 3 hodiny, abychom cítili malý nepatrný hlad a poslední jídlo by mělo být zkonzumováno min. 3 před spánkem.

K snídani je ideální využít sacharidy, např. celozrnný rohlík se šunkou nebo sýrem, nezapékané mϋsli s ovocem nebo ovocný koktejl. Poté by měla následovat malá svačina v podobě např. 1ks ovoce. K obědu je ideální plátek masa s menší porcí přílohy v podobě brambor nebo rýže a k tomu malý salát. Odpoledne bychom se měly úplně vyhnout sacharidům a nahradit je bílkovinami a zeleninou, např. vejce (alespoň 3), obložený zeleninový talíř se šunkou nebo sýrem. Jako svačina je také výborná poctivá zeleninová polévka nebo hrst nepražených neslaných ořechů.

A aby to nebylo celé jen o pravidlech a odříkání, když vás bude „honit mlsná“, můžete si jednou za čas „zahřešit“ kouskem kvalitní hořké čokolády nebo si osladit čaj či kávu lžičkou medu.



Padání vlasů po porodu Padání vlasů po porodu

O vlasech se říká, že jsou korunou krásy, obzvláště u ženy. Snad každá touží po bujné, husté a kvalitní hřívě nebo alespoň po lesklých a zdravých vlasech. V běžném období se o vlasy dá pečovat různými přípravky, které dnes již dokážou divy.

Šestinedělí Šestinedělí

Šestinedělí je období plné změn, a to především pro novopečenou maminku. Je to stanovené období 6ti týdnů, resp. 42 dnů po porodu, kdy u matky probíhají anatomické a fyziologické změny...

Nadměrná únava v šestinedělí Nadměrná únava v šestinedělí

Potýkáte se v šestinedělí s nadměrnou únavou? Připadáte si vyčerpaná a bez energie? Pak rozhodně nezoufejte, protože nejste jedinou maminkou, která to tak má. Malý novorozenec vyžaduje...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka