facebook
Dobré ráno, je čtvrtek 23.5.2019 a svátek slaví Vladimír

Prožijte své šestinedělí v klidu a pohodě


Ilustrační fotografie


Šestinedělí je období v životě každé novopečené maminky, které by mělo být klidné a odpočinkové. Maminka by se měla soustředit jen na svého drobečka a všechny další starosti odložit stranou. Dnešní článek jsme se tak rozhodli věnovat tomu, co vše udělat proto, aby pro vás poporodní období bylo co nejklidnější a nejkrásnější.

Změny, kterými prochází vaše tělo

Jak jsme již upozornili v předchozích článcích, vaše tělo během šestinedělí prochází četnými změnami, jelikož se musí vrátit zpět do normálního stavu. Tyto změny se týkají dělohy, děložního krčku, placenty, pochvy, pánevního dna i břišní stěny. Jejich průběh rozhodně nijak neuspěcháte, proto dbejte zvýšené opatrnosti o své zdraví a snažte se co nejméně namáhat.

Co nestihne před porodem svěřte mamince nebo manželovi

Váš partner i vaši rodiče vám v mnoha činnostech jistě rádi pomohou. Pokud patříte mezi ženy, které si myslí, že se bez nich jejich domácnost neobejde, nechte se vyvézt z omylu. Jestliže přežila dobu, kterou jste strávila v porodnici, jistě bude fungovat i dále bez vašich zásahů. Navíc řadou domácích prací můžete opravdu někoho pověřit.

Věnujte se sobě a svému miminku

Čas v šestinedělí byste měla strávit péčí o sebe a o svého novorozence. Porod pro vás byl jistě vyčerpávající, a pokud se teď cítíte unavená, je to zcela běžné. Snažte se relaxovat a odpočívat ve volných chvílích jak doma, tak i třeba venku na procházce. Pokud se cítíte dobře, pomalu můžete zařazovat i aktivity, které vás naplňovaly, například sportování. Můžete začít pozvolna cvičit - především cviky zaměřené na protahování svalů - a postupně se vrátit do každodenního života.

Opatrně na psychiku

Psychika mnoha žen po porodu je velmi křehká a poporodní deprese jsou běžným jevem. Mluvte o svých problémech, byť se vám zdají banální a máte obavy, že jim vaše okolí neporozumí. Promluvit si můžete nejen se svou rodinou a s manželem, ale také s přáteli. Možná máte už nějakou kamarádku, která má doma miminko. Ta vaše problémy jistě dokáže pochopit a pomoci vám je překonat.

Vaše pohodlí a komfort vašeho miminka by tedy měly být na prvním místě. Kromě toho, že si najdete čas pro sebe, začněte se setkávat i s dalšími maminkami, například na různých kurzech péče o dítě, které vás tak obohatí o nové znalosti, ale také vám pomohou s navázáním dalších kontaktů. Obzvlášť maminky, které jsou odtrženy od každodenního života a s dítětem zůstávají několik let doma, mohou velmi trpět. Nedovolte tedy žádným problémům, aby vás dostihly.





Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím Jak rychle se vrátit do stavu před těhotenstvím

Těhotenství je zátěž pro každou ženu. O tom není pochyb. Odráží se nejen v jejím fyzickém stavu, ale také v psychice. Ženy, které mají pohodlný život se svého komfortu často nechtějí vzdát a těhotenství odkládají. Jakmile ale začnou...

Pitný režim v šestinedělí Pitný režim v šestinedělí

V šestinedělí je důležité nejen dostatečné stravování, ale také pitný režim, na který mnoho maminek zapomíná. Co vše by mělo být jeho součástí? Které nápoje pít a jaké raději vynechat? Vypijte minimálně 2,5 litru tekutin, které si...

Péče o domácnost po porodu Péče o domácnost po porodu

Už během těhotenství má každá maminka napilno. Mytí podlah, stírání prachu na vysokých poličkách nebo čištění oken jsou pro ni tabu. A tak není divu, že její domácnost možná nevypadá přesně tak, jak by si ji představovala.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka