facebook
Příjemnou noc, je pátek 22.3.2019 a svátek slaví Leona

Snižování váhy při kojení


Ilustrační fotografie


Každá maminka, která si z porodnice přivezla i nějaké to kilo navíc touží po tom se jich co nejrychleji zbavit. V období kojení je však třeba si dávat velký pozor na skladbu svého jídelníčku, protože jakákoliv jednostranná či nedostatečná strava by mohla malému kojenci ublížit.

I tuk může být prospěšný

Pro dítě je hlavně v prvních měsících dostatečný přísun živin velmi důležitý. Jídelníček každé maminky by měl obsahovat vyvážený poměr bílkovin, sacharidů, minerálů, vitamínů a tekutin a v neposledním řadě také tuk. Ten je během kojení odváděn z těla pryč, takže nějaké to kilo téměř samovolně shodíte. Kojící ženy snižují průměrně 0, 8 kg měsíčně. Tuk jako takový je velmi důležitý, protože dopomáhá vstřebávat vitamíny v těle. Je tedy nutné energetickou ztrátu vlivem kojení doplnit, a to cca o 500–600 kalorií.

Pestrá strava

Jde o to, aby matka doplňovala všechny důležité živiny-což se povede jen díky pestré, kvalitní a pravidelné stravě. Jezte pětkrát denně, vždy po 2–3 hodinách-snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře. Dopoledne zařaďte mléčné výrobky (jogurt, kefír, sýr) a sacharidy (pečivo, ovoce, ovesné vločky), k obědu bílkoviny + sacharidy (příloha) a odpoledne a večer se zaměřte spíše už jen na bílkoviny a zeleninu. Nezapomínejte také na pravidelný pitný režim, cca 2,5 litru denně.

Bez pohybu to nejde

Radostná zpráva je, že i díky běhání kolem miminka zcela jistě nějaké kilo shodíte, ani se nenadějete. Pokud se však rozhodnete hubnout dál, nechte cvičení až po prvním šestinedělí. Za vidinou rychlého snížení váhy se ženy často pouští do intenzivního cvičení, které může mít za následek odmítání mléka kojencem. Během sportu se totiž do mléka dostává kyselina mléčná, díky které mléko zhořkne a dítě jej nepozře. Nejméně do 3 měsíců po porodu se vyhněte aerobním a hopsavým sportům (aerobic, zumba, jumping, apod.), které by mohly mít špatný dopad na stále ještě křehkou pánev po porodu.





Jak řešit kojení, když musíte chodit do práce Jak řešit kojení, když musíte chodit do práce

Chcete se navrátit do pracovního procesu krátce po šestinedělí a řešíte, jak to bude do budoucna s kojením? Délka kojení je u každé maminky individuální. Záleží nejen na jejích zásobách mateřského mléka, ale...

Užiteční pomocníci při kojení Užiteční pomocníci při kojení

Pro všechny maminky jsme připravili článek, ve kterém se zaměříme na užitečné pomocníky při kojení. Patří k nim třeba odsávačky, kojící polštáře, pomůcky při zapadlých bradavkách, kojenecké váhy nebo sáčky na skladování...

Co jíst během kojení, aby dítě i matka byli zdravé Co jíst během kojení, aby dítě i matka byli zdravé

Během kojení nemáme na starosti jen své zdraví, ale i zdraví malého nenarozeného dítěte. Každou z nás jistě občas „honí mlsná“ a během zápřahu v péči o miminko jistě na nějaký ten dietní hřích nehledíme.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka