facebook
Dobré dopoledne, je středa 28.7.2021 a svátek slaví Viktor

Snižování váhy při kojení


Ilustrační fotografie


Každá maminka, která si z porodnice přivezla i nějaké to kilo navíc touží po tom se jich co nejrychleji zbavit. V období kojení je však třeba si dávat velký pozor na skladbu svého jídelníčku, protože jakákoliv jednostranná či nedostatečná strava by mohla malému kojenci ublížit.

I tuk může být prospěšný

Pro dítě je hlavně v prvních měsících dostatečný přísun živin velmi důležitý. Jídelníček každé maminky by měl obsahovat vyvážený poměr bílkovin, sacharidů, minerálů, vitamínů a tekutin a v neposledním řadě také tuk. Ten je během kojení odváděn z těla pryč, takže nějaké to kilo téměř samovolně shodíte. Kojící ženy snižují průměrně 0, 8 kg měsíčně. Tuk jako takový je velmi důležitý, protože dopomáhá vstřebávat vitamíny v těle. Je tedy nutné energetickou ztrátu vlivem kojení doplnit, a to cca o 500–600 kalorií.

Pestrá strava

Jde o to, aby matka doplňovala všechny důležité živiny-což se povede jen díky pestré, kvalitní a pravidelné stravě. Jezte pětkrát denně, vždy po 2–3 hodinách-snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře. Dopoledne zařaďte mléčné výrobky (jogurt, kefír, sýr) a sacharidy (pečivo, ovoce, ovesné vločky), k obědu bílkoviny + sacharidy (příloha) a odpoledne a večer se zaměřte spíše už jen na bílkoviny a zeleninu. Nezapomínejte také na pravidelný pitný režim, cca 2,5 litru denně.

Bez pohybu to nejde

Radostná zpráva je, že i díky běhání kolem miminka zcela jistě nějaké kilo shodíte, ani se nenadějete. Pokud se však rozhodnete hubnout dál, nechte cvičení až po prvním šestinedělí. Za vidinou rychlého snížení váhy se ženy často pouští do intenzivního cvičení, které může mít za následek odmítání mléka kojencem. Během sportu se totiž do mléka dostává kyselina mléčná, díky které mléko zhořkne a dítě jej nepozře. Nejméně do 3 měsíců po porodu se vyhněte aerobním a hopsavým sportům (aerobic, zumba, jumping, apod.), které by mohly mít špatný dopad na stále ještě křehkou pánev po porodu.





Jak podpořit kojení Jak podpořit kojení

Kojení je to nejcennější, co maminka v rámci výživy předává svému miminku. Většina maminek považuje za samozřejmé, že bude své miminko po porodu kojit a neuvažuje o jiné variantě. V některých případech...

Kojení po císařském řezu Kojení po císařském řezu

Císařský řez jako způsob porodu představuje pro tělo matky náročnější rekonvalescenci než v případě přirozeného porodu. Zároveň sebou nese i případné ztížení kojení ve svém počátku. Příčina přitom nespočívá v...

Domperidon pro zvýšení tvorby mléka, ano či ne? Domperidon pro zvýšení tvorby mléka, ano či ne?

Potíže s nedostatečnou tvorbou mléka nejsou nic výjimečného a při dnešním trendu, kdy se preferuje kojení před umělou výživou, kterou se tyto problémy řešily dříve, tak málo mléka řeší relativně více maminek.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka