facebook
Dobré dopoledne, je sobota 26.5.2018 a svátek slaví Filip

Snižování váhy při kojení


Ilustrační fotografie


Každá maminka, která si z porodnice přivezla i nějaké to kilo navíc touží po tom se jich co nejrychleji zbavit. V období kojení je však třeba si dávat velký pozor na skladbu svého jídelníčku, protože jakákoliv jednostranná či nedostatečná strava by mohla malému kojenci ublížit.

I tuk může být prospěšný

Pro dítě je hlavně v prvních měsících dostatečný přísun živin velmi důležitý. Jídelníček každé maminky by měl obsahovat vyvážený poměr bílkovin, sacharidů, minerálů, vitamínů a tekutin a v neposledním řadě také tuk. Ten je během kojení odváděn z těla pryč, takže nějaké to kilo téměř samovolně shodíte. Kojící ženy snižují průměrně 0, 8 kg měsíčně. Tuk jako takový je velmi důležitý, protože dopomáhá vstřebávat vitamíny v těle. Je tedy nutné energetickou ztrátu vlivem kojení doplnit, a to cca o 500–600 kalorií.

Pestrá strava

Jde o to, aby matka doplňovala všechny důležité živiny-což se povede jen díky pestré, kvalitní a pravidelné stravě. Jezte pětkrát denně, vždy po 2–3 hodinách-snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře. Dopoledne zařaďte mléčné výrobky (jogurt, kefír, sýr) a sacharidy (pečivo, ovoce, ovesné vločky), k obědu bílkoviny + sacharidy (příloha) a odpoledne a večer se zaměřte spíše už jen na bílkoviny a zeleninu. Nezapomínejte také na pravidelný pitný režim, cca 2,5 litru denně.

Bez pohybu to nejde

Radostná zpráva je, že i díky běhání kolem miminka zcela jistě nějaké kilo shodíte, ani se nenadějete. Pokud se však rozhodnete hubnout dál, nechte cvičení až po prvním šestinedělí. Za vidinou rychlého snížení váhy se ženy často pouští do intenzivního cvičení, které může mít za následek odmítání mléka kojencem. Během sportu se totiž do mléka dostává kyselina mléčná, díky které mléko zhořkne a dítě jej nepozře. Nejméně do 3 měsíců po porodu se vyhněte aerobním a hopsavým sportům (aerobic, zumba, jumping, apod.), které by mohly mít špatný dopad na stále ještě křehkou pánev po porodu.



Bolestivé kojení Bolestivé kojení

Kojení může být pro novopečenou maminku krásným intimním zážitkem. Problém však nastává, když nás začnou trápit bolestivé a popraskané bradavky, což pro většinu z žen znamená konec kojení.

Strava maminek během kojení Strava maminek během kojení

V době těhotenství se budoucí maminky poměrně přirozeně a automaticky zvýšeně zajímají o stravování. Zejména dbají na to, aby jedly dostatečně, vyváženě a vyhýbaly se potravinám, které...

Nejčastější mýty o kojení Nejčastější mýty o kojení

I taková aktiva, jakou je kojení, se pojí s mnoha mýty, které se tradují mezi čerstvými i zkušenými maminkami. Pojďte se na některé z nich s námi podívat. Alespoň zjistíte, co vše...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka