facebook
Dobré odpoledne, je středa 9.10.2024 a svátek slaví Marina

Kdy začít s cizími jazyky?


Ilustrační fotografie


Studium cizích jazyků je dnes povinností každého dítěte, ale i dospělého člověka. O cizích jazycích se říká, že otvírají dveře různým pracovním příležitostem, a tak nejeden rodič chce, aby jeho dítě ovládalo alespoň jednu cizí řeč. Často se ale ptáme, jaký je ideální věk pro to, se studiem začít.

Začít co nejdříve se nevyplácí

Dnes se do školek s výukou cizích jazyků a různých jazykových kurzů pro nejmenší zapisují stále mladší děti. Není to však úplně ideální. Děti do jednoho roku by se podle odborníků měly naplno věnovat nejprve své mateřštině. V tomto období je dítě schopné perfektně pojmout základní strukturu jazyka, melodii, intonaci, fonetické vlastnosti, apod. Měly by se naplno věnovat pouze své mateřštině.

Výuka v raném věku

Pokud začnete dítě učit od 4 let věku, je již schopné přiřazovat slova v cizím jazyce k jednotlivým obrázkům, či se naučit básničku nebo písničku. Stále je však třeba mít na paměti, že dítě ještě sotva zvládá plynulou řeč v mateřštině, a tak by se nemělo do studia dalšího jazyka tlačit. Výuka by tedy měla probíhat výhradně formou her.

Ideální období

Děti předškolního věku bývají často hodně zvídavé a chtějí objevovat nové věci. To může být správná doba k tomu, nenásilně je přivést k cizím jazykům a rozvíjet v nich zájem o jejich budoucí studium. Ideální věk je poté od  9–13 let. V tomto období je mozek velmi aktivní dítě schopné pojmout nové informace ve velmi krátké době a již plynně ovládá svou mateřštinu-nastává tedy ideální doba začít s cizími jazyky. Výuka v tomto věku ji běžně probíhá na základních školách, čili není potřeba dítě extra zapisovat do nějakého kurzu.

Malé děti vždy s rodilým mluvčím

Pokud se přece jen rozhodnete pro výuku jazyků velmi malého dítěte, zvolte jazykový kurz, který je veden pouze rodilým mluvčím, který daný jazyk perfektně ovládá. Děti jsou v raném věku velmi učenlivé a dokáží perfektně napodobit to, co slyší. Může se tedy stát, že se dítě vlivem špatné výslovnosti učitele-nerodilého mluvčího naučí výslovnost nějakého slovíčka špatně a velmi těžko se to pak odnaučují.





Je škola tím, čím se tváří, že je? Je škola tím, čím se tváří, že je?

Škola má učit člověka to, co bude v budoucím životě potřebovat. Má vést k tomu, aby našel člověk v budoucím životě uplatnění. Ale dělá to skutečně? To, že něco jede již několik...

Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě

Výběr základní školy pro dítě není jistě jednoduchou záležitostí. Zvláště pak v dnešní době, kdy již rozhodně není pravidlem, že dítě navštěvuje základní školu, která je nejbližší jeho bydlišti. Každý rodič zamýšlí pro své dítě to nejlepší a ...

Fixační metoda učení Fixační metoda učení

Posadit dítě k učebnici a říct – nauč se to a to. Tato metoda je ze všech nabízených ta nejhorší. V tomto textu si ukážeme, jak děti naučit mimovolně věci, které bude v životě běžně používat. A čím dřív se...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka