facebook
Dobré ráno, je neděle 31.5.2020 a svátek slaví Laura

Padání vlasů, málo energie – nedostatek železa


Ilustrační fotografie


Téměř každá žena se alespoň jednou za svůj život setkala s přílišným padáním vlasů. Většinou se vlasy po určité době dají samy do pořádku. V některých případech - a není jich málo, se však stává, že nám v těle chybí železo, které bývá jedním z hlavních viníků vypadávání vlasů, což může vést až k chudokrevnosti.

Proč vlasy padají

U mužů je padání vlasů již po dvacítce celkem běžnou záležitostí. U žen může být příčinou výkyvy hladiny pohlavních hormonů po klimakteriu nebo snížená funkce štítné žlázy. Na oba tyto problémy se dají užívat léky, které problémy alespoň zregulují, a díky tomu se četnost padání vlasů může snížit. Další příčinou padání vlasů může být stres, psychické vypětí či nadměrná fyzická zátěž. Tyto problémy mohou nastat i 2–3 měsíce po psychické či fyzické zátěži. Padání vlasů může nastat také při léčbě chemoterapií, jejíž toxiny poškozují vlasové váčky. Po ukončení chemoterapie se však časem růst vlasů obnoví.

Nedostatek železa

Další a tou nejlépe řešitelnou příčinou může být nedostatek železa. To může vzniknout nesprávnou stravou, například nedostatkem masa nebo celkově nevyváženým jídelníčkem. V případě přílišné hubenosti se může jednat o první signál začínající anorexie. Železo můžete zařadit do jídelníčku pomocí potravin – téměř každý druh ovoce, ořechy, semena, mořské plody, červená řepa, brokolice, chřest, celer, pórek, hlávkový salát či už jednou zmíněné maso – a to hlavně tmavé. Dalším a také velmi doporučovaným způsobem obnovy železa v těle může být užívání léků či doplňků stravy, které obsahují železo, např. NATURVITA, FAVEA či FEMIBION.





Tuky v potravě? Ne všechny jsou špatné Tuky v potravě? Ne všechny jsou špatné

Téměř každá žena alespoň jednou ve svém životě držela nějakou tu „zaručenou“ dietu. Dříve jsme měli za to, že veškeré tuky jsou špatné a zodpovědné za kila navíc, a proto je nutné je z jídelníčku vyřadit.

Naučme se masírovat sami Naučme se masírovat sami

Jednoduchou automasáž zvládnete podle návodu sami doma. Může být velkým pomocníkem po namáhavém dni nebo sportování. Masáže slouží především k uvolnění svalového napětí, stresu či únavě...

Péče o nohy v zimě Péče o nohy v zimě

Ženy o sebe rády pečují, nechávají se hýčkat v kosmetických salónech a chodí na manikúru. Nohy však občas bývají opomíjené a ženy jim nevěnují tolik pozornosti. A přitom jsou nejvíce namáhanou...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka