facebook
Dobrý podvečer, je sobota 23.6.2018 a svátek slaví Zdeňka

Jak vyjít s učiteli


Ilustrační fotografie


Když naše ratolesti začnou chodit do školy, čeká nás pravidelné setkávání a někdy istřetávání se s učiteli. Některé děti prospívají bez problémů a rodičům stačí docházet na třídní schůzky pro nezbytné informace. Někdy se ale vyskytne problém, kdy je nutné řešit situaci na školní půdě i s jejími pracovníky. Jak s učiteli správně vyjednávat, aby se ani jedna strana necítila podceňována?

Nastavení pravidel se vyplatí

Při nástupu malého školáčka učitelé rodičům sdělí dobu možné konzultace, kdy jej mohou zastihnout či poskytne kontakt, v případě problému či žádosti. Je ale třeba respektovat, že pokud známe dobu konzultací, není vhodné učiteli volat v jakoukoliv jinou dobu, pokud to není nezbytné. V opačném případě je to to samé – pokud učitel ví, v jakou dobu vám může volat, v případě nějakého kázeňského problému (nemáme-li na mysli, něco vážného), měl by to respektovat a volat ve stanovenou dobu i vám.

Konflikt mezi žákem a učitelem

V dnešní době děti ztrácejí pocit autority a úcty vůči učitelům. Bývá to proto, že jsou mezi učitelem a žákem určité nesympatie, což by měl učitel v rámci profesionálního chování potlačit. Pokud se ale dítě začne chovat vůči učiteli vulgárně, či ho jinak napadat jen kvůli chovaným nesympatiím, je třeba zavolat rodičům a probrat to s nimi. Rodič by měl doma dítě rázně upozornit na to, že pokud mu učitel bez nějakého důvodu neubližuje, měl by se k němu chovat slušně, i když ho nemá rád. Zároveň by se doma nemělo o učitelích mluvit v příliš negativním smyslu – dítě velmi rychle přebírá názory rodičů a poté je aplikuje ve škole, aniž by třeba nějaký problém s učitelem měl.

Vývojové poruchy učení

V některých případech může dojít ke konfliktu kvůli zatím neobjevené vývojové poruše učení u dítěte. Může se jednat o dyslexii, dysgrafii, či dyskalkulii. První náznaky specifických problémů v určitém předmětu se projeví již v raném věku na základní škole. Učitel může mít pocit, že žák daný předmět „fláká“ a proto nedělá úkoly a dostává pětky. V dnešní době by ale každý pedagog, pokud si všimne, že žák v jiných předmětech problémy nemá, měl o daném problému informovat rodiče a i s dítětem je poslat do pedagogicko - psychologické poradny, kde se danou problematikou zabývají profesionálové. Odborník dítě vyšetří a na základě toho stanoví postup učení pro dítě a případné pomůcky a rozebere s rodiči i učitelem, jak s dítětem při učení postupovat.



Jak by měla vypadat vyvážená svačina pro školáka? Jak by měla vypadat vyvážená svačina pro školáka?

V době, kdy se neustále zvyšuje počet obézních dětí a také automatů na sušenky a čokolády jistě každá pozorná maminka řeší, jak své dítě od těchto neduhů ochránit. Jak svému dítěti připravit...

Poruchy učení u dítěte Poruchy učení u dítěte

Každé dítě občas přinese domů špatnou známku z nějakého předmětu.  Většinou to bývá proto, že se na danou písemku nepřipravilo nebo že ho předmět prostě nebaví. To se dá řešit například doučováním nebo určité domluvy a ...

Výbava pro prvňáčka – 2. část Výbava pro prvňáčka – 2. část

V prvním díle jsme se zabývali základní výbavou aktovky a penálu pro prvňáčka. V tomto článku si povíme něco o dalších potřebách, které se týkají přímo určitých předmětů. Co všechno si připravit...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka