facebook
Dobré ráno, je neděle 21.10.2018 a svátek slaví Brigita

Jak vyjít s učiteli


Ilustrační fotografie


Když naše ratolesti začnou chodit do školy, čeká nás pravidelné setkávání a někdy istřetávání se s učiteli. Některé děti prospívají bez problémů a rodičům stačí docházet na třídní schůzky pro nezbytné informace. Někdy se ale vyskytne problém, kdy je nutné řešit situaci na školní půdě i s jejími pracovníky. Jak s učiteli správně vyjednávat, aby se ani jedna strana necítila podceňována?

Nastavení pravidel se vyplatí

Při nástupu malého školáčka učitelé rodičům sdělí dobu možné konzultace, kdy jej mohou zastihnout či poskytne kontakt, v případě problému či žádosti. Je ale třeba respektovat, že pokud známe dobu konzultací, není vhodné učiteli volat v jakoukoliv jinou dobu, pokud to není nezbytné. V opačném případě je to to samé – pokud učitel ví, v jakou dobu vám může volat, v případě nějakého kázeňského problému (nemáme-li na mysli, něco vážného), měl by to respektovat a volat ve stanovenou dobu i vám.

Konflikt mezi žákem a učitelem

V dnešní době děti ztrácejí pocit autority a úcty vůči učitelům. Bývá to proto, že jsou mezi učitelem a žákem určité nesympatie, což by měl učitel v rámci profesionálního chování potlačit. Pokud se ale dítě začne chovat vůči učiteli vulgárně, či ho jinak napadat jen kvůli chovaným nesympatiím, je třeba zavolat rodičům a probrat to s nimi. Rodič by měl doma dítě rázně upozornit na to, že pokud mu učitel bez nějakého důvodu neubližuje, měl by se k němu chovat slušně, i když ho nemá rád. Zároveň by se doma nemělo o učitelích mluvit v příliš negativním smyslu – dítě velmi rychle přebírá názory rodičů a poté je aplikuje ve škole, aniž by třeba nějaký problém s učitelem měl.

Vývojové poruchy učení

V některých případech může dojít ke konfliktu kvůli zatím neobjevené vývojové poruše učení u dítěte. Může se jednat o dyslexii, dysgrafii, či dyskalkulii. První náznaky specifických problémů v určitém předmětu se projeví již v raném věku na základní škole. Učitel může mít pocit, že žák daný předmět „fláká“ a proto nedělá úkoly a dostává pětky. V dnešní době by ale každý pedagog, pokud si všimne, že žák v jiných předmětech problémy nemá, měl o daném problému informovat rodiče a i s dítětem je poslat do pedagogicko - psychologické poradny, kde se danou problematikou zabývají profesionálové. Odborník dítě vyšetří a na základě toho stanoví postup učení pro dítě a případné pomůcky a rozebere s rodiči i učitelem, jak s dítětem při učení postupovat.




Je škola tím, čím se tváří, že je? Je škola tím, čím se tváří, že je?

Škola má učit člověka to, co bude v budoucím životě potřebovat. Má vést k tomu, aby našel člověk v budoucím životě uplatnění. Ale dělá to skutečně? To, že něco jede již několik...

Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě Když se rodiče neshodnou na výběru základní školy pro své dítě

Výběr základní školy pro dítě není jistě jednoduchou záležitostí. Zvláště pak v dnešní době, kdy již rozhodně není pravidlem, že dítě navštěvuje základní školu, která je nejbližší jeho bydlišti. Každý rodič zamýšlí pro své dítě to nejlepší a ...

Fixační metoda učení Fixační metoda učení

Posadit dítě k učebnici a říct – nauč se to a to. Tato metoda je ze všech nabízených ta nejhorší. V tomto textu si ukážeme, jak děti naučit mimovolně věci, které bude v životě běžně používat. A čím dřív se...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka