facebook
Dobrý podvečer, je sobota 19.1.2019 a svátek slaví Ilona

Jak vyjít s učiteli


Ilustrační fotografie


Když naše ratolesti začnou chodit do školy, čeká nás pravidelné setkávání a někdy istřetávání se s učiteli. Některé děti prospívají bez problémů a rodičům stačí docházet na třídní schůzky pro nezbytné informace. Někdy se ale vyskytne problém, kdy je nutné řešit situaci na školní půdě i s jejími pracovníky. Jak s učiteli správně vyjednávat, aby se ani jedna strana necítila podceňována?

Nastavení pravidel se vyplatí

Při nástupu malého školáčka učitelé rodičům sdělí dobu možné konzultace, kdy jej mohou zastihnout či poskytne kontakt, v případě problému či žádosti. Je ale třeba respektovat, že pokud známe dobu konzultací, není vhodné učiteli volat v jakoukoliv jinou dobu, pokud to není nezbytné. V opačném případě je to to samé – pokud učitel ví, v jakou dobu vám může volat, v případě nějakého kázeňského problému (nemáme-li na mysli, něco vážného), měl by to respektovat a volat ve stanovenou dobu i vám.

Konflikt mezi žákem a učitelem

V dnešní době děti ztrácejí pocit autority a úcty vůči učitelům. Bývá to proto, že jsou mezi učitelem a žákem určité nesympatie, což by měl učitel v rámci profesionálního chování potlačit. Pokud se ale dítě začne chovat vůči učiteli vulgárně, či ho jinak napadat jen kvůli chovaným nesympatiím, je třeba zavolat rodičům a probrat to s nimi. Rodič by měl doma dítě rázně upozornit na to, že pokud mu učitel bez nějakého důvodu neubližuje, měl by se k němu chovat slušně, i když ho nemá rád. Zároveň by se doma nemělo o učitelích mluvit v příliš negativním smyslu – dítě velmi rychle přebírá názory rodičů a poté je aplikuje ve škole, aniž by třeba nějaký problém s učitelem měl.

Vývojové poruchy učení

V některých případech může dojít ke konfliktu kvůli zatím neobjevené vývojové poruše učení u dítěte. Může se jednat o dyslexii, dysgrafii, či dyskalkulii. První náznaky specifických problémů v určitém předmětu se projeví již v raném věku na základní škole. Učitel může mít pocit, že žák daný předmět „fláká“ a proto nedělá úkoly a dostává pětky. V dnešní době by ale každý pedagog, pokud si všimne, že žák v jiných předmětech problémy nemá, měl o daném problému informovat rodiče a i s dítětem je poslat do pedagogicko - psychologické poradny, kde se danou problematikou zabývají profesionálové. Odborník dítě vyšetří a na základě toho stanoví postup učení pro dítě a případné pomůcky a rozebere s rodiči i učitelem, jak s dítětem při učení postupovat.





Zájmové kroužky Zájmové kroužky předškolních dětí

Rodiče mají mnohdy na své děti přehnané nároky a již od jejich útlého věku chtějí, aby dělaly co nejvíce volnočasových aktivit. Tento velký tlak však může mít za následek, že dítě bude přetížené, což se může v některých případech...

Jak rozvíjet logické myšlení u dětí Jak rozvíjet logické myšlení u dětí

Od raného věku je třeba dítě naučit kromě mluvení a chození i schopnosti logického myšlení. Zvláště pro dítě, které se chystá do první třídy, se základy logického uvažování budou jistě velmi hodit. Tuto dovednost ocení nejen při...

Co vše by měly děti umět před nástupem do školy Co vše by měly děti umět před nástupem do školy

Každé dítě je vždy před nástupem do 1. třídy natěšené a plné očekávání. Pro rodiče je to naopak období plné nákupů všech potřebných pomůcek, zajišťování družiny a všeho možného. Než však pošleme dítě do školy, měli bychom...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka