facebook
Dobré odpoledne, je úterý 7.7.2020 a svátek slaví Nora

Naučme se masírovat sami


Ilustrační fotografie

Jednoduchou automasáž zvládnete podle návodu sami doma. Může být velkým pomocníkem po namáhavém dni nebo sportování. Masáže slouží především k uvolnění svalového napětí, stresu či únavě. Osvěží pleť a zlepší krevní oběh. Účinky automasáže poznáte po několika minutách a můžete ji provádět každý den.


Masírujeme dlaněmi nebo prsty. Využíváme tření, promačkávání, hlazení, roztírání i krouživé pohyby ukazováčku a prostředníčku. Nezapomeňte, že pokud se objeví nepříjemnosti jako nevolnost, pocit omdlévání, nebo jiná těžkost, je nutné okamžitě s masáží přestat a lehnout si. Abychom se těmto stavům co nejlépe vyhnuli, je nutné masírovat v naprostém pohodlí. To znamená odložit vše těsné, ať už pásek, nebo oblečení. Také není vhodná masáž ihned po jídle.


Masáž hlavy
Při obtížích jako je bolest hlavy, bolest krční páteře, nebo nepříjemný tlak ve spáncích můžeme využívat vlastní masáže hlavy. Existuje několik způsobů jak nepříjemnou bolest zmírnit.
- Usadíme se na pevnou stoličku, hlavu dáme do mírného záklonu a dlaně položíme na spánky a čelo. Dlaněmi vytváříme tlak a zároveň jimi kroužíme.
- Několik minut mačkáme konečky prstů čelo, převážně nad obočím a spánky. Nemusíme se bát vyvinout větší sílu.


Masáž chodidel
Chodidla jsou další částí těla, kterou si můžeme namasírovat sami. Tuto masáž využijeme především po celém dni na nohách, tedy při větší zátěži a únavě. Chodidla je vhodné masírovat po delší horké sprše nebo koupeli, kdy jsou svaly uvolněné. Masáž provádíme nejlépe vsedě. Chodidlo postupně promačkáváme po jeho celé délce, a to oběma palci. Na závěr chodidlo krouživými pohyby rozmasírujeme. Tato masáž by měla být velice příjemná a odpočinková. Opatrnost je potřeba u lidí se sklonem k epileptickým záchvatům.


Masáž břicha
Masáž břicha je nutné provádět v leže a opatrně. Nejprve břicho mírně zahřejeme tím, že na něj položíme svoje dlaně. Po chvíli začneme masírovat svými prsty. Důležitý je směr masáže. Masírujeme krouživými pohyby a to ve směru hodinových ručiček. Opačný směr by nám mohl způsobit střevní problémy, jako je zácpa a bolesti. Začínáme od středu menšími kroužky, které postupně zvětšujeme. Ovšem v tomto případě nesmíme vyvinout velký tlak a nemasírujeme déle, než 2 minuty. Nakonec uděláme krouživý pohyb celou dlaní a to ne víckrát, než pětkrát.


Vyrobte si vlastní masážní olej
Suchá masáž není pro naši pokožku ideální. Kůže se může poškodit, nebo dokonce spálit. Proto je vhodné používat masážní krémy a olejíčky, které usnadňují masírování a zároveň příjemně voní. Olejíčky se dají dobře míchat, proto si můžeme vytvářet vlastní směsi. Mandlový, nebo lněný olej namícháme s několika kapkami aromatických olejů. Mezi ně patří především levandulový a růžový. Ne jen masáž, ale také vůně z olejové směsi pomáhá uvolnit celý organismus a působí blahodárně.





Chcete mít svou váhu pod kontrolou? Pořiďte si osobní váhu Soehnle

Rádi byste sledovala svou váhu a měla ji pod kontrolou? Ať už chcete zhubnout, nabrat svalovou hmotu nebo si udržet svá současná kila, není nic jednoduššího, než si k tomuto účelu pořídit chytrou...

Tuky v potravě? Ne všechny jsou špatné Tuky v potravě? Ne všechny jsou špatné

Téměř každá žena alespoň jednou ve svém životě držela nějakou tu „zaručenou“ dietu. Dříve jsme měli za to, že veškeré tuky jsou špatné a zodpovědné za kila navíc, a proto je nutné je z jídelníčku vyřadit.

Péče o nohy v zimě Péče o nohy v zimě

Ženy o sebe rády pečují, nechávají se hýčkat v kosmetických salónech a chodí na manikúru. Nohy však občas bývají opomíjené a ženy jim nevěnují tolik pozornosti. A přitom jsou nejvíce namáhanou...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka