facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 22.2.2018 a svátek slaví Svatopluk

Kdo z koho


Ilustrační fotografie


Potřeby:
dva předměty, které budou znázorňovat kmenové symboly, talismany (doporučujeme tenisák, ufo, balón,… rychleji se vrací do kmenového kruhu, je s nimi lepší manipulace).


Postup:
Tato hra se dá zahrát kdekoliv, kde je větší prostranství - na hřišti, v lese, na louce. Na tomto prostranství vytvoříme hranici, rozdělíme území na dvě poloviny. Můžeme použít jako hranici třeba cestu, potůček, na hřišti středovou čáru. Nebo si hranici vytvoříme pomocí nataženého provázku, nakreslíme atd. Dále vytvoříme 2 kruhy velké cca 1m od hranice, každý na jiné straně. Do kruhů si každý kmen vloží svůj talisman. Hráči se rozdělí na dvě stejné kmenové skupiny. Vymyslí si i vlastní kmenové jméno.


A hra může začít:
Hráči začínají na své půlce. Cílem hry je ukrást druhému kmeni jejich talisman a dostat jej na svoje území. Když se někdo dotkne soupeře na svém území, musí si dotčený dřepnout na zem a vyčkat na zachránce z vlastního kmenu, který se ho opět musí dotknout a tím ho vrátí do hry. Pokud někdo běží již s ukořistěným talismanem a obrana kmene se jej dotkne, vrací se talisman zpět do kmenového kruhu. Vlastní kmen nesmí vstoupit během hry do kmenového kruhu. Talisman se pouze předává, nesmí se házet. Jakmile hráč ukořistí talisman a dostane se přes hraniční čáru, kmen vyhrál.


Druhá varianta této hry: DIVOKÉ KMENY
Soukmenovci si ukořistěný míč (talisman) mezi sebou hází, pokud jim talisman spadne na zem, musí jej vrátit zpět (do kruhu) druhému kmeni. Při tomto klání se soupeři můžou navzájem dotýkat, aniž by byli jakkoliv vyřazeni ze hry. Vlastní kmen nesmí vstoupit během hry do kmenového kruhu. Přes hranici druhého kmene se talisman může dostat, jen pokud bude chycen od spoluhráče. Pokud se tak stane, kmen vyhrává.



Zákon džungle Zákon džungle

Vyznačíme si metu (doupě tygrů), kam budou tygři odvádět chycené antilopy. Větší skupinu dětí rozdělíme na dvě stejné skupiny...

Knoflíkáči Knoflíkáči

Hráči se rozdělí do rovnoměrných družstev. Družstvům se vyznačí mety, start a cíl. Do cíle se každému družstvu položí vlastní kus látky, několik knoflíků...

Hra na lupiče Hra na lupiče

Hráči se rozdělí na dvě stejná družstva. Mezi družstva se položí vybraná věc. Od položené věci se vyznačí první meta na dva kroky směrem k oběma týmům (tzv. záchranné pásmo)....

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka