facebook
Dobrý podvečer, je sobota 27.4.2024 a svátek slaví Vlastislav

Hvězdička


Ilustrační fotografie


Hra pro větší skupinu hráčů.

 

Potřeby:
šáteček nebo drobný předmět (plyšák) pro každou skupinu


Postup:
Na zemi vytvoříme kruh ve velikosti 5 – 10 m v průměru (podle počtu účastníků). Všechny hráče rovnoměrně rozpočítáme do skupin. Vytvoříme minimálně čtyři skupiny. V každé skupině přiřadíme každému hráči číslo (1 až … podle počtu hráčů). Můžeme je pojmenovat i barvami (zelená, modrá, hnědá, žlutá atd..), nebo zvířaty, věcmi, pohádkovými bytostmi, jmény, dle fantazie.
Každá skupina vytvoří u kruhu zástup, označíme-li děti čísly, každá skupinka bude začínat 1, 2 atd. A pokud jsou hráči označeni jiným pojmenováním, budou v každé skupince děti seřazeny shodně. První stojící obdrží šátek (nebo jiný předmět), který je jen jejich skupiny. Rozhodčí si stoupne doprostřed kruhu.


A hra může začít:
Rozhodčí bude vydávat povely, nejprve řekne (nebo vysvětlí) techniku.
Technika: v dřepu, pozpátku, po jedné noze, snožmo…, 1x oběhnout, 2x oběhnout kolo.
Poté zavelí, které číslo (popřípadě barva atd..) vyběhne.
Hráči s vybraným číslem (nebo pojmenováním) je od ostatních hráčů družstva co nejrychleji dopraven šátek. Teprve ve chvíli, kdy má vyvolaný hráč šátek v ruce, může vyrazit na okruh, a to z pravé strany. Oběhne celý vyznačený okruh a vrací se do své řady zleva. Teprve když bude na svém místě, pošle šátek prvnímu hráči a zakřičí KONEC.


Družstvo, které zakřičí nejdřív a splní veškeré podmínky, vyhrává bod. Kdo bude mít nejvíce bodů, vyhrává.
Pokud hráč vyběhne bez šátku, musí se vrátit, a šátek obdržet.
Pro ztížení: hráči v družstvu můžou sedět, a vracet se opět do sedu, teprve až když hráč sedí, může poslat šátek prvnímu.





Vodní bitva Vodní bitva

Nejprve si všichni naberou do kelímků vodu, rozhodčí stanoví dobu pro vzdálení od nádrže s vodou. Po vypršení této doby se rozpoutá vodní bitva, kdo bude mít úplně mokré triko, vypadává ze hry...

Hra na vojáky Hra na vojáky

Vytvoříme si lístečky s vojenskými hodnostmi. Označíme místo, kam budou odcházet mrtví (jako hřbitov). Vybereme si prostor, ve kterém se bude bitva odehrávat, může to být i v místnosti...

Kdo dřív! Kdo dřív!

Hráče rozdělíme na dvě stejnoměrné skupinky. Vytvoříme půlící dlouhou čáru, na kterou umístíme tyto předměty. Pro hráče vytvoříme na obou stranách metu...

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka