facebook
Dobré poledne, je neděle 16.6.2019 a svátek slaví Zbyněk

Desatero proti dětské obezitě


Ilustrační fotografie

Dětské nadváze či obezitě se i navzdory různým lákadlům typu McDonald´s nebo Burger King dá bez problémů předejít. Pokud má Vaše dítko větší apetit, než je zdrávo nebo pokud má již lehkou nadváhu, je třeba dodržovat jednoduchá pravidla, která upraví životní styl dítěte a zajistí mu kvalitnější život, jak v období puberty, tak v dospělosti.  

Zde je příklad desatera pravidel, ke kterým byste své dítě v případě výživy měli vést:

1. Pravidelná a pestrá strava – v dnešní době již běžný pojem, který ale bohužel řeší většina dospělých při snaze zhubnout a přitom se to často týká také dětí – především nevynechávejte vydatnou snídani bohatou na sacharidy a cereálie, díky kterým bude mít dítě dostatek energie a živin a ve škole ihned nesáhne po něčem sladkém.

2. Ovoce a zelenina – minimálně 3x denně, přičemž ovoce se hodí k dopolední svačině spolu s celozrnným rohlíkem se šunkou či sýrem, zeleninu je možné konzumovat kdykoliv.

3. Sladké jen v určité míře – je nesmysl dítěti úplně zakazovat sladkosti, jen je dobré je naučit, že sladkost nenahrazuje hlavní jídlo ani svačinu a jíst by se měla jen v malém množství, například po obědě nebo nejlépe ráno

4. Dostatek spánku – vyhánějte v určitou večerní hodinu dítě spát, aby spalo minimálně 10 hodin. Zvykne si tak na pravidelný režim spánku, tělo nebude unavené a „nesáhne“ po sladkém.

5. Žádné zaručené diety – pro dospělé jsou nebezpečné natož pak pro dítě ve vývinu. Nevěřte všemožným reklamám na hubnoucí pilulky nebo nápoje, nenahradí plnohodnotnou stravu potřebnou pro dítě a vy zbytečně vyhodíte peníze. Nenuťte dítě držet přísné jednostranné diety.

6. Jděte příkladem – dítěti nepomůže nic tolik, jako rodina, která ho v jeho snaze podpoří. Můžete začít tím, že po dobu hubnutí nebudete péct koláče a buchty a budete celkově vařit pro všechny členy zdravěji, aby dítě vidělo, že pestrá a zdravá strava je chutná a lehce stravitelná pro každého.

7. Pravidelný pohyb – pohyb je nedílnou součástí zdravého životního stylu. Pokuste se s dítětem najít sport, který ho bude bavit a který bude schopno dělat pravidelně.

8. Informujte prarodiče – zejména babičky pro nás tak rády pečou ty výborné buchty, cukroví, koláče apod. Bude to chtít trochu trpělivosti, ale vysvětlete babičkám a dědečkům, jaká je situace, aby dítěti zbytečně nepodsouvali sladké a aby ho podpořili, kdykoliv přijde na návštěvu.

9. Nekupujte sladké nápoje – ve sladkých nápojích se skrývá spousta zbytečných cukrů, které zatěžují organismus a výrazně se po nich přibírá. Pokud dítě razantně odmítá čistou vodu, zkuste variantu ochucené minerálky či čaje s medem.

10. Chvalte, chvalte, chvalte – pokaždé, když uvidíte na dítěti i drobný pokrok, nezapomeňte ho na to upozornit a pochválit ho.





Kyberšikana u dětí Kyberšikana u dětí

Moderní technologie je pro dnešní mládež (a nejen pro ni) velkým lákadlem a mnozí z nás s ní tráví spousty volného času. Na jednu stranu nám může s leckterými věcmi pomoci, na druhou ale skýtá mnohá nebezpečí a to zejména...

Když dítě nechce jíst Když dítě nechce jíst

Někdy se stává, že dítě prostě odmítne sníst, co mu rodiče dají na talíř. Na tom většinou není nic zvláštního. Takový vrtoch občas přepadne každé dítě. V některých případech se však může jednat o problém, zvláště pokud dítě...

Poruchy spánku u dětí Poruchy spánku u dětí

Každé dítě má svůj spánkový režim. Občas se ale stává, že trpí poruchami spánku, a to vlivem procesu vývoje. S tímto problémem se můžeme setkat již v kojeneckém věku, kdy dítě trpí nespavostí nebo častým přerušovaným spánkem.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka