facebook
Příjemnou noc, je čtvrtek 14.12.2017 a svátek slaví Lýdie

Péče o tělo v šestinedělí


Ilustrační fotografie


Těhotenství a porod vaše tělo celkově změní. Některé ženy se děsí tukových polštářků, které však v době kojení bez problémů odbourají. Jiné zase trápí představa strií a celulitidy. V tomto článku vám poradíme, jak se správně starat o své tělo v šestinedělí. Pokožka, která byla uplynulých devět měsíců výrazně namáhána, si jistě zaslouží speciální péči.

Problém s přebytečnými kilogramy

V těhotenství přiberete zhruba 7,5 až 15 kg. Velmi závisí i na vaší výchozí váze. Obézní ženy a ženy s nadváhou obvykle nenaberou tolik. Na jejich těle se totiž už nacházejí tukové zásoby a to tak nemá potřeba si tolik vytvářet zásoby další. Přebytečná kila se vám nejlépe shodí hned po porodu. Zaměřte se na vyvážený a zdravý jídelníček a pozvolna zařaďte do svého režimu také pohyb - ze začátku stačí klidně jen třikrát do týdne.

Kosmetika na pleť, pokožku i vlasy

Výběr přípravků pro péči o tělo rozhodně nepodceňujte. Sáhněte po kvalitní kosmetice, která bude speciálně určena na vaši pokožku, vlasy, ruce nebo pleť. Strie a celulitidu dokáží zmírnit speciální zábaly, masáže olejíčky nebo třeba střídavé sprchování studenou a teplou vodou. Nic není tak horké, jak se zpočátku zdá a je tedy možné, že vaše potíže časem vymizí. Rozhodně nepropadejte hned po porodu depresím ze svého vzhledu.

Za mnoha problémy může stát i prudký pokles hormonů, ke kterému ve vašem těle dojde. Mnoho žen se tak potýká například s vypadáváním vlasů, s lámavými nehty nebo se zašedlou pokožkou. Při takových problémech vám určitě doporučujeme navštívit svého praktického lékaře, který vás pošle na krev a na základě výsledků doporučí vhodné vitamíny či minerály, které byste měla po dobu šestinedělí užívat, abyste jejich zásoby do svého těla opět doplnila.

Pomohou také bylinky

Rány, které vznikly při porodu, vám pomohou zahojit odvary z heřmánku nebo řepíku. Na jizvy a strie zase pomůže kostival nebo měsíček lékařský. Pokud se vám tvoří otlačeniny a opruzeniny (hrozí především během letních měsíců), použijte klasický pudr a postižené místo nechte dobře větrat - třeba doma choďte i bez spodního prádla.



Fyzioterapie a tejpování v těhotenství Fyzioterapie a tejpování v těhotenství

Trápí vás bolesti zad a krční páteře, ramen, kolen, kyčlí a dalších částí těla? Pokud si s vámi doktoři nevědí rady a vy nechcete celé těhotenství jen proležet (což mnohdy stav pouze zhorší), navštivte...

Lněné semínko O lněném semínku

Lněné semínko si oblíbili nejen všichni příznivci zdravého životního stylu, ale také budoucí maminky, jejichž těhotenství se blíží ke svému konci. Tato semínka jsou významným zdrojem omega 3 mastných kyselin, vlákniny...

Psychika v těhotenství

Během těhotenství můžete pozorovat změny na svém těle a samozřejmě i na psychice. Až bychom mohli říci, že ty psychické přicházejí dříve než fyzické. Každá žena těhotenství prožívá jinak a každé těhotenství je tak opravdu unikátní.

Podělte se o své názory na tento článek.
zalozka